Köszöntünk a Ficánka Óvoda webodalán!

Ficánka Montessori Óvoda

Alapelvünk a gyermekbe vetett bizalom, hiszen minden kicsiben megvan a cselekvésnek és a világ megismerésének a vágya. A mi feladatunk: a gyermek adottságainak kibontakoztatása, saját tevékenysége, saját tapasztalata által. Nálunk az óvodai élet középpontjában a gyermek és a gyermeki játék áll, melyet életkori sajátosságaikhoz és önálló fejlődésükhöz speciálisan kialakított eszközrendszer segít. Mindezt nálunk olyan pedagógusok közvetítik, akikre szeretetteljes magatartás, empátiás csendes, halk metakommunikációval való irányítás jellemző. Hiszen a Montessori pedagógia a szeretet pedagógiája. 

 

 

"Segíts, hogy magam csinálhassam!"

Pedagógiánk
FacebookIWIWGoogle bookmarkTwitter

 

Alapelvünk a gyermekbe vetett bizalom, hiszen minden kicsiben megvan a cselekvésnek és a világ megismerésének a vágya.

A mi feladatunk: a gyermek adottságainak kibontakoztatása, saját tevékenysége, saját tapasztalata által.

Nálunk az óvodai élet középpontjában a gyermek és a gyermeki játék áll, melyet életkori sajátosságaikhoz és önálló fejlődésükhöz speciálisan kialakított eszközrendszer segít.

Mindezt nálunk olyan pedagógusok közvetítik, akikre szeretetteljes magatartás, empátiás csendes, halk metakommunikációval való irányítás jellemző. Hiszen a Montessori pedagógia a szeretet pedagógiája.

Óvodánkban a játék és a munka magyarul és angolul folyik. A gyermekekkel a nap folyamán két pedagógus foglalkozik, az egyik magyar, a másik angol nyelven is beszél velük. Ebben a korban az idegen nyelvet érdekesnek, izgalmasnak találják, és szinte szivacsként szívják magukba a tudást.

 

Alapvető célok

  • Az óvodások nyugodt, élménygazdag, harmonikus fejlődésének elősegítése, magasabb rendű érzelmek kibontakoztatása az életkori és egyéni sajátosságok figyelembe vételével.
  • Sokoldalú képességfejlesztéssel a gyermeki személyiség egészére irányuló fejlődés elősegítése.

 

Általános nevelési feladatok

  • A fejlődés biztosítása: edzettség, mozgás, egészségügyi szokások, testi szükségletek, levegőzés.
  • Mentális, értelmi fejlődés biztosítása: érzékszervek útján észlelési képességek kialakítása, gondolkodási műveletek alkalmazása, gondolataik, érzéseik kifejezése.
  • Szocializáció biztosítása: egyéni differenciált bánásmód, érzelmeken alapuló kapcsolatteremtő képesség, erkölcsi és akarati tulajdonságok kialakítása.

 

Kiemelt nevelési feladat

Az egészséges életmódra nevelés, angol nyelvi nevelés, és a testi nevelés.

 

Speciális nevelési feladatok

  • A Montessori pedagógia elemeinek alkalmazása
  • Sajátos Nevelési Igényű gyerekek integrált óvodai nevelésének biztosítása speciális részcélok alkalmazása annak érdekében, hogy a SNI- s kisgyermekek is a lehető legnagyobb önállóságot érjék el, így tevékeny tagjává váljanak környezetüknek.
  • A másság elfogadása - gyermeki előítélet mentességére nevelés.